برای سفر به آنتالیا چقدر باید هزینه کنیم؟

آنتالیا یک شهر توریستی و زیبا در کشور ترکیه شناخته می‌شود و طرفداران زیادی میان ایرانیان دارد. در این شهر جاذبه‌های گردشگری مختلفی را خواهید یافت که متناسب با هر سن و سلیقه‌ای است.

تعجبی ندارد که هر ساله گردشگران بیشماری از کشورهای گوناگون راهی این شهر ساحلی شوند و به تماشای طبیعت دلپذیر آن بنشیند و از تفریحات لوکس آن لذت ببرند. البته در این آشنایی با هزینه سفر به آنتالیا یکی از مهمترین اقدامات در سفر شناخته می‌شود و به شما امکان مدیریت بهتر مخارج را می‌دهد.

آنتالیا چگونه شهری است؟

همانطور که گفته شد آنتالیا یکی از شهرهای مهم کشور ترکیه است که از نظر گردشگری، به ویژه در چند سال اخیر، اهمیت بسزایی پیدا کرده است. از جاذبه‌های چشمگیر این شهر توریستی می توان به طبیعت بکر و کم نظیر آن، مکان‌های تاریخی و باستانی و همچنین سواحل مدیترانه‌ای اشاره کرد.

این شهر در جنوب غربی کشور ترکیه واقع شده و بزرگترین ساحل دریایی بین المللی ترکیه به حساب می‌آید. دریای مدیترانه درجنوب آنتالیا قرار دارد و بزرگترین شهر ساحلی ترکیه نیز هست. آنتالیا حدود ۲ میلیون نفر جمعیت داشته و سالانه پذیرای سیزده میلیون گردشگر است.

چه زمانی سفر به آنتالیا ارزانتر است؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، هزینه‌های سفر به آنتالیا بسته به عوامل مختلف، متفاوت است؛ مثلاً بستگی دارد که در چه فصلی به این شهر سفر کنیم. چرا که بعضی از تفریحات مناسب فصل خاصی از سال هستند، اما ارزانترین زمان سفر به آنتالیا فصل زمستان است؛ چرا که به دلیل شرایط جوی گردشگرهای کمتری به آنتالیا سفر می‌کنند.

هزینه های سفر به آنتالیا

 

هزینه‌ های مسافرت به شهر آنتالیا

هزینه‌های این سفر در مرحله اول بستگی به راهی دارد که برای رفتن به آنتالیا انتخاب می‌کنید؛ ماشین شخصی، هواپیما، قطار یا اتوبوس. اگر قصد دارید که به صورت زمینی و با ماشین شخصی خود به آنتالیا مسافرت کنید، باید هزینه‌های جانبی مختلفی بپردازید؛ مثل هزینه گواهینامه بین المللی، پلاک بین المللی، تفاوت هزینه بنزین ترکیه و ایران، کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور و … . همچنین اگر سفر هوایی را انتخاب کرده‌اید باید بدانید که  قیمت بلیط هواپیما آنتالیا براساس کلاس پروازی، نوع شرکت هواپیمایی و زمان حرکت تعیین می‌شود.

افزون بر این موارد سفر زمینی با اتوبوس نیز وجود دارد که هزینه‌ی کمتری نسبت به مسافرت با هواپیما خواهد داشت. پس اگر دوست دارید با اتوبوس به آنتالیا سفر کنید؛ باید بدانید که بین تهران و آنتالیا اتوبوس مستقیم وجود ندارد و شما بایستی بلیط اتوبوس تهران به آنکارا را بگیرید و از آنکارا با اتوبوس، خود را به آنتالیا برسانید. برای سفر به آنتالیا با قطار نیز شما نمی توانید بلیط مستقیم از تهران به آنتالیا بگیرید، بلکه باید بلیط قطار تهران آنکارا را دریافت کرده و پس از آنکه به آن به آنکارا رسیدید، با اتوبوس به آنتالیا بروید.

ناگفته نماند اگر قصد دارید با تور آنتالیا  (https://bit.ly/3Ck1P31) سفر کنید؛ باید بدانید که قیمت تورهای آنتالیا به چند فاکتور مهم وابسته است؛ زمینی و هوایی بودن تور، هتل محل اقامت، مدت زمان سفر و فصل سفر از عواملی است که باید به آن توجه کنید.

هزینه ماندن در هتل‌های شهر آنتالیا

هزینه‌های اقامت به مدت زمان سفر و همچنین فصل سفر شما بستگی داشته و متغیر است. به طور کلی می‌توان گفت قیمت هتل در آنتالیا بر اساس درجه هتل عبارت است از:

  • میانگین قیمت هاستل در آنتالیا کمتر از 1 میلیون تومان
  • میانگین قیمت هتل های ارزان آنتالیا کمتر از 3 میلیون تومان
  • میانگین قیمت هتل 3 ستاره آنتالیا 3 میلیون تومان
  • میانگین قیمت هتل 4 ستاره آنتالیا 5 میلیون تومان
  • میانگین قیمت هتل 5 ستاره آنتالیا و هتل‌های لوکس 9 میلیون تومان

خورد و خوراک در آنتالیا

اینکه چه مقدار هزینه برای خورد و خوراک در آنتالیا بپردازید، بستگی دارد که علاقه داشته باشید تا در رستوران‌های لوکس آنتالیا غذا بخورید یا در رستوران‌های ارزان قیمت. یا حتی ممکن است، علاقه داشته باشید خودتان مواد غذایی تهیه کرده و آشپزی کنید.

  • یک وعده غذایی در رستوران ارزان یا فست فود معمولی 50 لیر ترکیه
  • غذا در رستوران‌های آسیایی 332 لیر ترکیه
  • غذا در رستوران‌های فرانسوی 314 لیر ترکیه
  • غذا در رستوران‌های ایتالیایی 161 لیر ترکیه
  • غذا در رستوران‌های ژاپنی 332 لیر ترکیه
  • غذا در رستوران‌های مکزیکی 443 لیر ترکیه

هزینه تفریحات

آنتالیا یک شهر توریستی و تفریحی هست که  به‌روزترین امکانات تفریحی را برای  گردشگرهای خود فراهم کرده است. از مکان‌های تاریخی و رستوران‌های محلی گرفته تا  پارک‌های آبی و تفریحات ساحلی. باید بدانید که تفریحات آنتالیا بخش زیادی از هزینه‌های سفر شما را تشکیل می دهد. در زیر با برخی از تفریحات معروف آشنا می‌شویم:

  • هزینه سافاری 40 تا 60 دلار
  • غواصی 25 دلار
  • رفتینگ 35 دلار
  • شنا با دلفین‌ها در پارک دلفین 110 دلار
  • تله کابین 55 دلار

حال که با هزینه‌های سفر به انتالیا آشنا شدیم باید بدانید یکی دیگر از ملزومات سفر که بهتر است حتما آن را به خاطر داشته باشید؛ خرید بیمه مسافرتی شناخته می‌شود. بیمه به شما کمک می‌کند تا از خسارت‌ها و زیان‌های مالی در امان باشید و با خیال آسوده سفر خود را آغاز کنید. برای دریافت بیمه سفر به آنتالیا می‌توانید از قاصدک 24 کمک بگیرید.

این سامانه آنلاین نه تنها امکان خرید بیمه را به صورت اینترنتی فراهم نموده؛ بلکه شرایط تهیه بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و رزرو هتل را نیز مهیا کرده است. بدین ترتیب می‌توانید هر آن چیزی که در سفر به انتالیا نیاز دارید را با مراجعه به سایت قاصدک 24 خریداری کنید.

همچنین می‌توانید از تورهای مسافرتی این مجموعه بهره ببرید که شامل تورهای لحظه آخری آنتالیا، تورهای ترکیه، تور استانبول و ازمیر، تور جام جهانی قطر، دبی و… می‌شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  −  89  =